2011. május 19., csütörtök

Megtakarítás - Egy kis kuponológia®


Néztem a Született feleségeket tegnap, és ott mondta Beth, hogy milyen szerencséje van, hogy a termőföldre volt kuponja! Éljen! Na ilyen nálunk nincs gondoltam! Itt az ideje, hogy utána nézzek ennek a vásárlás ösztönzőnek. Milyen kuponok vannak? Mondjuk engem nem a vásárlás ösztönzés érdekel, hanem az, hogy mennyit tudnék ezzel spórolni!
Az utóbbi fél évben nagyon megszaporodtak a kuponosok, legismertebb a Bónusz Brigád a Kuponvilág és ha beütöm a gugliba, hogy kupon, nagyon sok oldalt feldob!
Igen ám, de ezek általában szolgáltatásokat kínálnak, én mint anya tuti nem fogok magamnak Thai masszázst venni (sóher vagyok magammal szemben), vagy siklóernyőzés tanfolyamot!


Arra jó egy ilyen oldal, hogy ha valahová utazni szeretnél, vagy éppen érdeklődési körödben vág az ott meghirdetett szolgáltatás és azt olcsóbban szerezheted be.
Már vásároltam egyszer könyvkupont, még nem váltottam be, de egyszer összeszedem magam és bemegyek a belvárosba, hogy kiváltsam, persze gyerekek nélkül. : )
Ott tartottunk, ahogy Márti is írta az előző blogbejegyzésben és Évi is, hogy csak a dmben és talán a Rossmanban vannak kuponok, de azok is inkább háztartási cikkekre vagy pipere cuccokra, élelmiszerekre elvétve!
Tejre nincs, vagy tejfölre vagy vajra vagy mondjuk fagyasztott termékekre.
Így aztán fogtam magam és a 2010 kereskedelmi rangsor alapján végigkutattam a nagyobb bolthálózatok honlapját!!!
  • Tudtátok, hogy a Tesconak van kuponoldala: http://tesco.hu/kuponok sajnos nem nagy a választék. Viszont az akciós újságon kivághatóak azok a kuponok, amivel 500 vagy esetleg 1000 Ft-ot megspórolhatunk, de ahhoz bizonyos összeget el kell költeni! Persze ha van Tesco Clubcardod, akkor kapsz kuponfüzetet és vásárlási utalványt is. Én legjobban a ruházati vásárlási utalványt szeretem, ami - 1000 Ft. Így érdemes jelentkezni, akinek még nincs!  De a törzsvásárlói kártyákról később!
  • CBA (2. legnagyobb üzletlánc) semmit nem találtam:(. Itt Multipontokat lehet gyűjteni.
  • Coop : a harmadik legnagyobb bevételt generáló üzletlánc, itt is van törzsvásárlói program, de egy Coop sincs a közelemben!
  • Reál: itt sem találtam semmit
  • Auchan: semmilyen kupon lehetőséget nem találtam :(
  • Sparnál még régebben láttam, hogy az Allee Interspar bejáratához ki ettek egy kuponnyomtató gépet, de aztán megszüntették. Itt is volt már olyan akció, hogy 5000 Ft vásárlásnál 500 Ft-ot visszakap, de elenyésző számba mennek az ilyen kezdeményezések.
  • Cora: találtam a neten 1500 Ft-os vásárlási kupont, ami letölthető, de a honlapon nem. Itt például létezik egy olyan oldal, hogy árverés, igaz csak tartós használati cikkekre! Valamint a mostani akciós újságban találtam ruházatra kupont 4000 Ft vásárlás felett!
  • Aldi: itt nyílt a közelünkben és akkor volt ilyen akció, hogy 5000 Ft vásárlásért adtak egy 500  Ft-os vásárlási utalványt! De újságban és a honlapon sem találtam ilyet!
  • Lidl: nem találtam kupont!
  • Penny: nem találtam.
  • Profi: nem találtam.
Elég lehangoló a kép kupon ügyben, azt hiszem, hogy ez a fajta lehetőség várat még magára Magyarországon!
Az amerikai filmekből már tudom, hogy ott mindenre van kupon és anyuka szépen kivagdossa és úgy meg a boltba, kíváncsiságból a legnagyobb amerikai üzletlánc honlapját megnéztem és láss csodát az első lapon már találtam egy Milka csokira szóló 1 dolláros kupont!
Egy szó, mint száz, nekem a spórolás élményét adná, ha lennének ilyen kuponok! És tuti szívesen mennék abba a boltba, ahol ilyeneket fel tudok használni!
Ti használnátok ilyen kuponokat? Szeretnétek, ha nagyobb kínálat lenne belőle?  Téged ösztönözne arra egy kupon, hogy az adott boltban vásárolj, ahol be lehet váltani?

8 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én a dm-be járok, ahová rendszeresen járok kuponokkal felszerelkezve. Baba bónusz programban vagyok benne és törzsvásárlói pontokat gyűjtök. Rengeteget spórolok vele!!! Éves szinten közel 20 000ft, ha nem több. Szerintem megéri. Inkább itt veszem a mosószert, tisztítószereket is, babápolási kellékeket, pelenkát, teát stb.

    A pelusra a múltkor 25% végösszegi kupont váltottam be. Ez a törzsvásárlói pontokból volt. Erre rájött a 15% végösszegi (baba bónuszra kaptam), így a nagy DOBOZ 6399 ft-os pelus 3840 ft volt, és még akkor nem számoltam a többi megvett terméket.

    Ha fényképeket hívatok elő, akkor megvárom, hogy legyen végösszegim (ami már október óta minden hónapban van), váltok hozzá egy 25%-osat, és a 15ft-os kép 7-8 ft-ra jön ki nagy tételben. Volt mikor 9000-ért csináltattam képeket+nagy bevásárlást is tettem, és akkor csak 10000 ft-ot fizettem, pedig pelenka, Ariel, és popsitörlő is volt benne!!! Képzelheted, hogy lestek az utánam következő emberek?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Era segítenél nekem ebben...mert ez nagyon jól hangzik

      Törlés
  2. Éppen jókor, pont holnap akarok írni a törzsvásárlói kártyákról. Igen én is nagyon szeretem, volt, hogy karácsonykor százmillió képet hívattam elő és a pénztáros mondta, hogy miért váltok be 25%-ost meg még 15%-os kupont!!! Tényleg baromi sokat spóroltam! Ezt még éves szinten nem is néztem, na most az új táblával, mert gyűjtöm a számlákat is! :))

    VálaszTörlés
  3. A legutóbb (egy hete) a Lidlben is kaptunk 500 forintos kupont a vásárlás után, mert 20 ezer forint felett volt a végösszeg.
    A nagy baj ezekkel klubkártyákkal, meg utólagos kedvezményekkel az előre vágható kuponokkal szemben, hogy nem tudsz tervezni, pedig a spóroláshoz ugye ez kellene leginkább. Ezekkel visszacsalogatnak az üzletbe, nem aszerint választasz, hogy a bevásárlólistád alapján éppen melyik üzletbe lenne a legérdemesebb ellátogatni.

    Nagyon szuper a blogod, gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Igen, akkor én is arra emlékszem! Hát az nem valami sok! Mi az Aldiban kaptunk 5 ezer forint után 500 Forintot, de gondolom azért, mert még új itt nálunk! Spar számomra oksa, mert oda szoktam járni, meg Aldiba! Azért 20 ezer után nem sok az az 500 Ft!!! Köszi a visszajelzést! :)

    VálaszTörlés
  5. Azért Amerikában teljesen más a kupongyűjtés ott aztán tényleg nagyon sok pénzt meg lehet spórolni,nem úgy mint itt hogy ha 10.000 ft-ért vásárolsz akkor 1000 vissza kapsz....ez lényegében nem egy nagy eresztés!!!

    VálaszTörlés
  6. jó lenne ha nálunk is lenne ilyen kupon mánia mert én is csinálnám mert az amerikai asszonyok meg tudtak sok pénzt spórolni nézem a filmet és mérgelődök nézetek meg a tlc -ne

    VálaszTörlés
  7. Velem sokszor előfordul, hogy elhiszem, milyen sokat spóroltam egy-egy kupon-beváltás által, közben pedig vásárlás során került más is a kosaramba, amit nem feltétlen lett volna szükséges megvennem.. De mit tudunk csinálni? Engem is csábítanak a kuponok.. Mindig tájékozódom a témában, úgyhogy tetszik ez az oldal is :) Amire most bukkantam, az az ELMŰ kezdeményezése. Csak pontosan kell befizetni a számlákat és automatikusan küldeni fogják a különböző kuponokat!! Én ezekre várok most:)

    VálaszTörlés