2011. június 21., kedd

Számlaösszesítés

Nos drága barátaim ugrott a majom a vízbe, vagy még elgondolkozik rajta. Összesítve a számláinkat korábban reklámozott excel táblámban, dobtam egy hátast, eddig fogalmam sem volt, hogy mondjuk kajára mennyit költünk, most már van!!!

A májusi számlákat összesítve majdnem 70 ezer forint jött ki, sőt tuti annyi, mert
amit kp-ben fizetek, azt nem számoltam bele. Ebben nincs benne fiam ebédbefizetése és férj munkahelyi kajája, amit mondjuk a cég támogat, de nem mindig eszik menüt! Bezzeg, ha én csomagolnék!!! Lusta vagyok! Meg neki nem mindig jó az, amit mi eszünk, majd jó lesz, ha spórolni kell!!!

Ez az akcióterv része lehet, csak még azt is összesíteni kell, mert az ottani kajálás reggelivel együtt benne van napi 800 Ft-ban és akkor az havi 16 ezer!!!!!! Most ugyan nincs ovi, tehát ezt is megspóroltuk, de egy éhes szájjal több itthon!!

"Szerencsére" közmű számláink még nem nagyon vannak, mert a szolgáltatók még nem vették a fáradságot, hogy küldjenek, de majd akkor dobunk egy hátast, amikor megjönnek az első számlák, dupla, tripla hónappal számolva. :(  Fel is hívom a Vízműveket!!!

Hogy min lehet spórolni? Első körben a kaján! Sokkal tudatosabban kellene étkeznünk, heti menüt készíteni, aptyuknak is főzni, tudatosabban vásárolni, raktározni, előkészíteni! Mivel itthon vagyok picurral így erre van időm és energiám is! Most már csak egy nagy lökés kéne hozzá, hogy elkezdjem!

Tervem: 
  • összegyűjtöm az összes akciós újságot kajaalapanyagok után kutatva, 
  • mivel baromira nincs soha ötletem, hogy mit főzzek holnap, így az ételszállítók menüjét fogom átlapozni, hátha ihletett kapok,
  • excel táblában összeírom két hétre előre, ez lesz a legnehezebb!!! Férjjel egyeztetve, hogy neki jó ez, kisebb fanyalgásokat nem veszek figyelembe, nem lehet mindig rántott, vagy grillen sült hús sörrel a menü!!!
  • bevásárló lista ezek alapján elkészíteni és ahol a legjobban jövök ki, általában Aldi, húsok terén pedig Spar, akkor oda elmegyek és megveszem a betevő falatokat. (különben összesítés szerint első helyen az Aldiban költünk el sok lovét, második helyen a Spar áll)
  • szombaton pedig erőt veszek magamon reggel és elmegyek a piacra, mert ott még mindig jobb zöccséget vásárolni, mint bárhol máshol! 
Ti tudjátok, hogy egy hónapban mennyit költötök élelmiszerre, ételre? Ha nem és érdekel, akkor javaslom, hogy használjátok az excel táblámat, szívesen elküldöm bárkinek, hogy a havi számlák alapján tiszta képet kapjatok róla!!!

2 megjegyzés:

  1. Én még sosem összesítettem, pedig én is tuti dobnék egy hátast!!! Amit a kiskertünkben meg lehet termelni, azt megtermeljük, ezen tuti tudunk spórolni. A többit meg osszuk szorozzuk.

    VálaszTörlés
  2. Egyszer érdemes! Mellbevágó tud lenni;) De jó neked, hogy ekkora kerted van, nekem csak nagyon pici, ott csak a fűszernövénynek van helye, meg két koktélparinak, és két macskapöcse paprikának :)))

    VálaszTörlés