2011. augusztus 13., szombat

Házitünci üzemmód-avagy Felvágott helyett 2.

Ajvár hozzávalói! Gyönyörű színek!

Vannak saját képeim! Szombaton beszereztem a hozzávalókat és miközben az ebédet gyártottam, saját paradicsomszószos (eltettem, igaz csak 2 üveg paradicsomot) hozzá spagetti és csevapcsicsa.
Ameddig ezt csináltam a többi dolgot is összekevertem, feltettem.

Kész ájvár üvegben, felfordítva:)
Első volt az ájvár hozzávalóinak betolása a sütőbe. Amikor megsült a paprikát nejlonzacsiba raktam, hogy könnyebben le tudjam venni a bőrét, meg a padlizsánt is. Aztán betettem a turmixba és turmixoltam mellé még fokhagymát, tettem olivaolajat hozzá, sót, borst, kakukkfüvet, oregánót. Aztán betettem egy lábosba és főztem, végül tiszta kicsi üvegekbe öntöttem és ment a száraz dunsztba!




házi májkrém hozzávalói
kész májkrém snidlinggel:)
Aztán jött a májkrém hozzávalóinak feltevése. Libazsírt vettem, mert az volt a legkisebb kiszerelésben, ennek a felét lábosba dobtam, de lehet, hogy fazék az, nem tudom a pontos specifikációit ennek, ebben anyósom a sztár, aki ki is javít ;) Nos aztán dobtam mellé bacont, a képen lévő bacon negyedét, aztán bele a hagymát sonkahagymát kettőt, nem hármat végül, aztán amikor ezeket elősütöttem kicsit, jött a máj, szerintem olyan fél és háromnegyed kiló között. Rá bors és majoranna, sót nem tettem, hogy ne száradjon ki. Sütöttem, amíg kellett, aztán levettem, belemártottam a botturmixot és tettem hozzá sót, ízlés szerint. Végül snidlinget vágtam a tetejére. A májnak barna színe van, nem vöröses, amilyen a boltié, de valahogy természetesnek tűnik és isteni!



Körözött hozzávalói. Mi a kakukktojás?
Közben a körözöttet kevertem ki, szigorúan sörrel. Ebből is van 100 millió recept, úgyhogy hasamra ütve csináltam korábbi tapasztalatok alapján! Juhtúró, pirospaprika, sonkahagyma, lilahagyma helyett, só, bors, sör, kömény, snidlinget végül nem tettem bele az eredmény nagyon finom krémes túró! Este pirítok kenyereket és azzal fogjuk megenni! :)




Végül, de nem utsó sorban a tojáskrém készült el! Itt improvizáltam, annyi tojáskrém receptet olvastam, hogy megérzésre tettem a hozzávalókat, vajat, majonézt (amit egy szétvágott dobozból kurkáztam ki, régen ezt már kidobtuk volna, de szétvágtam a kenyérvágó késsel és a maradékot beletettem a krémbe). Sajnos dijoni mustár nem volt itthon és hogy pikáns legyen grill mustár fantázianevű fűszeresebb mustárt tettem hozzá, sót és borsot, végül snidlinget! :)


Remélem csináltam egy kis kedvet a pepecseléshez, nem vagyok gasztroblog így pontos mennyiségeket nem tudok, érzésre csináltam, de előző bejegyzésemben Felvágott helyett!  vannak linkek a receptekhez!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése