2011. augusztus 22., hétfő

Pipperológia

Atlantik szappan, hm ruhásszekrényben?
"Szabad péntek, szabad szombat, szabad szappanozni. Szabad az én galambomnak egy pár csókot adni!"
Most olvastam a gyerekeimnek ezt a mondókat és erről jutott szembe, hogy tényleg szappan, hogy elfelejtettük, pedig régen nem volt más! 

Baromi sok flakon van a kád körül, igen még nincs felfúrva polc, meg ilyenek, mert a falban mennek a fűtéscsövek és hűbelebalázs ( ami azt jelenti férj szájából, hogy soha) nem lehet belevágni a felfúrásba.

Nos mivel a tusfürdők, samponok, balzsamok, gyerekfürdetők, iszonyú mennyiség számomra ismeretlen anyagot tartalmaznak, így utána néztem, hogy mi lehetne az alternatíva, egészséges és költségkímélő megoldás.


Kozmetikumból, már amennyit magamra kenek, mert itthon nem szoktam magam kifesteni, dm alverdét használok! Azt szeretem a legjobban!

Szerencsésnek mondhatom magam, mert nagyon jó bőröm van, pattanásom is csak akkor, ha az elsárkányosodás lesz úrrá rajtam 28 naponként!

Most kezdem rávenni magam arra, hogy az egyik volt gimis osztálytársnőm termékeit kipróbáljam, szappant főz, tesómék és barátnőmék is átálltak a szappannal való mosakodásra, nem erre, sima boltira!
A dmben én is vettem hibiszkusz szappant, meg alverdéset is, de nem olyan kellemes utána bőröm érzete, viszont azt vettem észre, hogy a lábamon és a karomon a bőr nincs úgy kiszáradva, mint a tusfürdő mellett!

Nos azt a szappant, amit kinéztem, lehet hajmosásra is használni, meg a gyerekeket is lehet benne fürdetni, azt is ígérik, hogy nem kell testápolót használnom ha ezzel fürdök, baromi kíváncsi vagyok, úgyhogy ma meg is rendeltem. 

Ha jó tapasztalataim lesznek vele, akkor mindenkivel megosztom a beszerzési forrást!
A hajmosóra meg számtalan öko/olcsó/ megoldást találtam, ezzel külön bejegyzésben kívánok foglalkozni! :)

Ha ez a szappan beválik, akkor legalább 6 flakonnal lesz kevesebb a fürdőszobában (a végén nem kell felrúni azt a polcot) !!! És egyben ennyivel kevesebb vegyszer kerül ránk és megspóroljuk a rájuk költött pénzt!!! :))


Ti hányféle szert használtok? Nem gondoltatok még arra, hogy valamilyen másik alternatívát találjatok helyette? Vagy ez a kényelmes??

2 megjegyzés:

  1. Na ezen a témán már átrágtam magam! Imádom a házi szappanokat. Van egy pár szappankészítő, akiket bekövettem már. A blogomon megtalálod őket!

    Én is szerettem volna szappant készíteni, de aztán feladtam, mert egy helyen semmit sem lehet beszerezni. Viszont most már tudom, fejben, minden csínját-bínját! :)

    A fiúk elkaptak valami bőrbetegséget a tavasszal, és házi szappanos fürdővel mosdattam őket, nagy sikerrel! Azóta ez a favorit! De mivel gyerekek, és imádnak habfürdővel fürödni, így most avonos van nekik, de előtte johnsons fürdetőink voltak. /Mivel avonozok. :)/ De ettől függetlenül mindennap körbeszaglásszák fürdés előtt az összes háziszappant, amit Gizustól vettem. Kb. 6 db-ot! Minden este! Ez már rituálé, vagy függőség?! :)))

    Viszont ezen kívül sok-sok mindenünk van: sampon, sminkszerek /avon/, 1-2 arcápoló. De szerintem ezek mind megszokásból vannak, és nagyon nehezen se tudunk valami bőrbarátabb dologra áttérni! Hála a reklámoknak!

    VálaszTörlés
  2. Érdekes, én soha nem bírtam elviselni a tusfürdőket, mindig olyan érzetem van tőlük, hogy nem lehet lemosni. Úgyhogy mióta az eszemet tudom mindig szappant használok fürdésre (de mindig kapom a tusfürdőket név és szülinapra). Dove szappant szoktam venni.

    VálaszTörlés