2011. augusztus 17., szerda

Szikkadt kenyér nyomában

Szikkadt kenyérre mi legyen?
Folyamatos azabaj, hogy vagy sok kenyér van itthon, vagy nincs itthon kenyér! Lányom ugye nem szereti a kenyeret, tepertőt is magába enné, kenyérfóbiája van! Férj gyermekkorában szerzett sérülések miatt hajlandó bármilyen péksüteményt (zsemle, kifli, olívás kenyér, stb.)  megenni, csak rendes fehér kenyér ne legyen! :D

Így aztán nekem állandó probléma, hogy mit csinálja a kenyérrel. Van amelyik megpenészedik, azzal semmit, de iszonyat lelkiismeret furdalásom van, ha kidobom, Afrikában éhen halnak, én meg kidobom! :(

Ami menthetetlen, az megy  a hűtő tetejére Jó Kenyeres papírzacsikba, vagy amibe voltak  és várnak arra, hogy ledaráljam őket prézlinek. Azt figyeltem meg, ha előre lereszelem, akkor megavasodik a műanyag tartóban. Van valamilyen fortélyotok, hogy ezt ne tegye? 

Mondjuk nagyon ritkán csinálok rántott húst, akkor is inkább tepsiben. Utálom, ha minden terjeng az olajszagban, nem beszélve, hogy mennyi olajat kell hozzá használni, ha meg tepsibe teszem, sokkal kevesebbet! (Szilvás gombócot, derelyét, túrógombócot nem szeretik)

A szikkadt kenyér előszeretettel használom még zsemlekocka készítésére, mert a gyerekek szeretik a  (k)rémlevest, legalább nem látják mi van benne ;) És ehhez szoktam adni. Tüccsi ebben az egyformában eszik kenyeret, pirítva! Még leves nélkül is megeszi, csak úgy elropogtatva! 

Aztán reggelire bundás kenyeret, utána meg szellőztetek, na ezt is szereti Tüccsi!!!:)

Még mibe jó a szikkadt kenyér, hát fasírozottba, ezt sem szoktam sűrűn csinálni, de most láttam, hogy a kencék már igencsak fogyásnak indultak, kb. ma estére és holnap reggelre maradt belőlük, úgyhogy most jön a második adag májkrém  ( ma végre megette Bebő) éljen és ízlett neki! :) És fél kiló darált húsból fasírt! 

Nektek milyen ötletetek van szikkadt kenyér felhasználására, hogy semmiképpen ne kellejen azt kidobni???? 

6 megjegyzés:

  1. Nem szeretik a túrógombocót? Milyen gyerekek? Nálunk ez a jolly joker, egyszerű, gyors, mindeki eszi.

    Szikkadt kenyér ből melegszendvics, vagy kis kockák krémleveshez. Csak ha már penészedik akkor dobom ki.

    VálaszTörlés
  2. Bundás kenyér szerintem a szikkadtból az igazi :) Pirítóst is szoktunk csinálni belőle. Illetve van olyan leves, amibe kenyeret kell tenni (nem krémleves, olasz szakácskönyvben láttam)

    VálaszTörlés
  3. izé... nálunk nem szikkad meg a kenyér, mert a frisset felszeletelve bedobom a mélyhűtőbe, és annyi szeletet veszek ki kb. amennyit megeszünk. ha időben kikapom pont kiolvad fogyasztásig; ha elkések vele, akkor sincs baj, a mikró 2 perc alatt megoldja (persze, tudom, dupla energia a fagyasztás, meg a melegítés, de a kenyeret én is utáltam kidobni!!!)

    VálaszTörlés
  4. Szeletelve tárold a száradásig, utána pirítsd meg, akkor nem avasodik és még finomabb is.

    VálaszTörlés
  5. Bundás kenyér terjengő olajszak nélkül:
    Kenyér leszel, tepsibe rak.
    A következő keverékkel öntöm nyakon (épp hogy le ne folyjon, de azért itassuk meg rendesen): tojás felverve, tejföl, só, fokhagymapor.
    Sajtot reszelek rá, sütöm.
    Nagyon fincsi, sokkal kevesebb tojás is elég hozzá, és még szellőztetni sem kell utána.

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok,
    ha már prézlire ítélek egy kenyeret (de zsömle is és kifli is van néha), akkor még akkor felszeletelem (pontosabban a daráló méretéhez felkockázom) és tálcán száradni hagyom, fedetlenül (mondjuk légy ellen azért van háló, stb.) Azután kb. két-három nap múlva (amikor már "kopog") ledarálom, beleteszem befőttes üvegbe, rá a csavaros tető, azután irány a polc.
    Nekem ez idáig bevált.

    VálaszTörlés