2011. augusztus 4., csütörtök

Megtakarítási kultúra terjesztése (magyarul SPÓROLÁS) - Országos Civil kezdeményezés kéne

Olvasom az indexet és találtam egy nagyon jó cikket a spórolással, megtakarítással kapcsolatban.
Úgy látszik, hogy az utóbbi napok, hetek svájci frank erősödése még nagyobb gatyamadzag összehúzásra kényszeríti a családokat. Már ha  van mit és nem pucér fenékkel nézünk a jövőbe.... :(

A cikk arról szól, hogy a családok irreálisan  el vannak edósodva és emellett semmilyen megtakarításuk nincs, nem spórolnak (persze jogosan jöhet a kérdés, hogy miből?). Az állam nem tud és nem is fog ebben segíteni, hogy a megtakarítás kultúráját megtanítsa, menedzselje, ez a mi egyéni feladatunk. Ezzel egyetértek, most ne menjünk bele az adózásba és egyéb finomságokba!!

A cikk szerint (szerintem is) a megtakarítási kultúra elterjesztéséhez, és trendivé tételéhez (brrr milyen szó, de olyan trendi :P) egy civil kezdeményezésre lenne szükség, aminek égisze alatt elismert közgazdászok adnának tanácsot, vagy az emberek csak egymással osztanák meg tapasztalataikat, véleményeiket, ötleteiket. Szerintem sok öreget kéne megkérdezni, saját nagyanyáinkat, akiknek még van olyan szerencséjük, hogy élnek, hogy hogy csinálták annak idején, vagy akár most is!!!

Megboldogult drága nagyimnak mindig volt dugi pénze, holott a nyugdíja kevés volt és tuti, hogy a szüleim és a nagybácsimék is többet kerestek, de mindig Mama segített ki minket is és őket is egy rövid távú átmeneti kölcsönnel!

Hogy tudnám én ezt csinálni, ott az a sok áru, ami csalogat, holott a boldogságérzetemet egyik sem repíti magaslatokba, minimális csúcsokban sem, lankákba talán, na jó a tegnapi lidlben vett Dolce Gorgonzola egy kis lankás boldogságot teremtett az ízlelő bimbóimnak, egyszerűen isteni volt! Na még van belőle, ma is kiélvezem egy kicsi, csak úgy az ujjammal beletunkolva és azt lenyalva! :)

Visszakanyarodva a cikkhez, én szívesen venném a civil kezdeményezést és csatlakoznék is hozzá!!!

Ti hogy vagytok ezzel? Szerintetek is rajtunk múlik? Honnan szerzitek a spórolási ötleteiteket? Nagyik miről mesélnek?

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Írok egy pár tippet, hogy én hogy szoktam pénzt megtakarítani.
    A dm-ben minden karácsony után ( az elmult 2 évben ) kiárusítják az ajándékcsomagokat. Ilyenkor ezeket 50 % - kal olcsóbban adják.
    Én ilyenkor megszoktam venni az egész évre valót.
    ( Pl: Rexona dezodor és tusfürdő igy együtt csak 600 Ft)
    És általában minden héten beszoktam nézni, mert szoktak lenni kifutó termékeik és lényegesen olcsóbban adják. Most például a 2*2 literes perwoll csak 1600 Ft.
    A Sparban pedig vannak az aznap vagy másnap lejárt termékek 25 v. 50 %-kal olcsóbban. Ezeket szoktam általában venni és ehhez igazítom azt hogy aznap mit fogok főzni ( Pl: csirke felsőcomb 800 Ft. helyett 400 Ft )
    Valamint aki Budapesti annak tudom ajánlani a Fővámtéren a nagycsarnokot. Van ott egy üzlet ahol mindig árulnak olyan terméket amik szavi lejárat előtt vannak 1-2 héttel és ilyenkor lényegesen olcsóbban adják. ( Pl: sága selyemsonka 100 Ft. )

    VálaszTörlés