2011. szeptember 1., csütörtök

Még pár recept samponra és öblítőre- avagy lökd ide a sört :))

Írta egy kedves ismerős, hogy nincs otthon almaecet, nos akkor itt egy sima ecetes recept és a szódabikarbónát sem pasztában kell felkenni.

Sampon: Tehát  1 rész szódabikarbónát és 3 rész vizet önts egy flakonba és jól rázd össze, ezt a keveréket masszírozd bele a hajadba és hagyd rajta 20-30 mp-ig. 

Öblítő: 1 rész ecet és 4 rész víz hozzá a korábbi bejegyzésben ajánlott illóolajból pár csepp, ezt is jól rázd össze, majd öntsd a hajadra, hagyd rajta 1 percig és utána mosd le.

mannaszappan oldalán még több ötletet találsz az öblítőre, ami nagyon jó, de plusz idő! A sampon és az öblítő elkészítése nem több, mint 2 perc, tehát összesen 2 perccel kell többet rá szánni és már öko, bio, spórolos, környezetkímélős, vegyszermentes cuccost kapsz! :) Remélem használni fog Neked is!! :))

Sör -milyen gyönyörű:)
Másik, hogy mire jó a sör, igaz ehhez férj készletét kell megapasztani, de most már 100 Ft alatt is lehet venni sört és abban is komló van, úgyhogy azt is fel lehet használni hajmosásra, öblítésre. (Elképzelem, hogy a hajamba túr és mondja, hogy hmmm drágám hozz egy sört, úgy megkívántam :)))

A cikkben azt olvastam, hogy Catherine Zeta-Jones is esküszik a sörös öblítésre:) Ragyogóan csilli villi lesz tőle a haja! Ezt még nem próbáltam, de ki fogom!

További ötletek sörre:
  • Sör és tojássárgája -töredezett, gyenge hajra: 2 dl sört keverjünk össze 1 tojássárgájával. Masszírozzuk a hajunkba, majd 5 perc múlva öblítsük le. A sör komló és a sörélesztőnek köszönhetően táplál és tartást ad a hajnak. A tojás is táplálja a hajat és fényessé teszi a hajat, valamint segít a korpa ellen is. Ha nagyon száraz a hajunk, akkor két tojássárgát is használhatunk!
  • Sör, méz, olivaolaj és tojássárgája - pakolás a tartás nélküli, hosszú hajra: 1 dl sört keverjünk el 2 ek mézzel, 1 ek olívaolajjal és két tojássárgájával. Kenjük a hajunkra, majd meleg vízzel átitatott törülközővel tekerjük be a fejünket! Hagyjuk rajta 10 percig aztán öblítsük le!
A linkelt cikkben még számos recept található, kamillás, zsályás, teafaolajas, stb. érdemes elolvasni! :)

Ha már kipróbáltátok valamelyik receptet, akkor lécci osszátok meg velem, hgoy mi az eredmény, kösz :))

6 megjegyzés:

  1. Egyszer én is próbáltam egy sörös pakolást. Citrom is kellett volna hozzá, ezért citromos sört kevertem össze a többivel (olívaolaj, méz) :) A szagát nehéz volt elviselni, egyébként kellemesebb lett a hajam tapintása.

    VálaszTörlés
  2. Sörös még nem próbáltam, csak belsőleg, még tart a szódabikarbónás mosás, nem olyan zsíros tőle a hajam, mintha normál samponnal lenne 4 napos a hajam!!! Sört belsőleg fogyasztottam eddig :)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Én tegnap próbáltam ki életemben először a szódabikarbónás hajmosást, almaecetes öblítéssel és nagyon bejött. Nagyon finom puha lett a hajam tőle és alaposan megtisztult a fejbőröm is. Mivel hosszú hajam van, ezért a hajvégekre is gondoltam, jojoba-olajat kentem picit rá.
    Csak ajánlani tudom mindenkinek.
    Üdv. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap én is kipróbáltam a szódabikarbónás mosást, de nem jött be. Lehet, én nem dörzsöltem meg eléggé a fejbőröm, de másnap már ráfért volna újra a mosás. Mi a sorrend? Száraz fejre megy a lötyi, dörzsölés, aztán ecetes mosás? Vagy vizezni is kell?

      Törlés
    2. Először víz, aztán szódabikarbónás masszírozás, állni hagyni, és utána vízzel le (mintha normál sampon lenne) aztán után almaecetes öblítés, állni hagyni és utána leöblíteni. Sajnálom, hogy nem jött össze.... :S

      Törlés
    3. Köszi, akkor próbálkozom újra :)

      Törlés