2012. február 29., szerda

Házi gyümölcs joghurt

Férjet kikérdeztem, hogy mit fizet a munkahelyén reggeli gyanánt?  Minden nap eszik egy gyümölcs joghurotot 140 Ft-ért, mi van???? Arany van abba, vagy mi a fene!? Meg egy sajtos bagettet 250 Ftért. Tegnap csomagoltam neki, hazahozta a munkatársai által már beszerzett szendvicset és hát azért 250 Ft-ot elkérni enyhe rablás! Ennek vége.

Először is házi joghurt: Tesóm sohasem vett a gyerekeinek gyümölcsjoghurtot, én sem, enyémek jobban szerették a natúrt! Hanem a mai napig natúr joghurtot vesz és ehhez keveri hozzá a házi eper, meggy, sárgabarack, szilva, stb. lekvárt. Nyári időben meg friss epret,málnát, szedret, őszibarackot! Így ebben tuti, hogy gyümölcs van és nem színezék, meg ízfokozó! Az én gyerekeim manapság már csak azokat a joghurtokat szeretik, amikben nincs gyümölcs, csak mesterséges színezék és fincsi E. Így aztán nekik nem is veszek ilyet.

Mivel férj csak a meggyes joghurtot szereti, így anyósnál megbúvó lekvárkészletre hagyatkozom, ott van is meggylekvár, anyós szorgos hangya és mindent eltesz, amit tud.
Vettem a házi tejesnél fél liter joghurtot, ezt fogom neki bekeverni, ha megérkezik a lekvár. Addig meg inkább megveszem az Aldiban a meggyes prémium joghurtot 89 Ft-ért, és már spóroltunk 50 Ft-ot!

Nyami :)
Házi bagett: drága uram gyerekkori traumaként élte meg, hogy kenyeres szendvicset kapott tízóraira, így azt a mai napig nem bírja elviselni, csakis a zsemléset, kifliset, bagetteset. Azóta több pszichológus is próbálta kitörölni ezt a fóbiáját, de mindhiába. :))
Megint csak Limarában találtam meg megoldást erre is, és megsütöttem a mini sajtos bagettjét, ezt csomagoltam el uramnak. Igazság szerint jól is jött, mert a hűtő rejtekében találtam egy jó kis penészes fehér trapista sajtot, körbevágtam és azt reszeltem a tetejére :) Gyerekek is úgy falták, mint a mannát, nem is csodálom, isteni. Kis házi májkrémmel,  lila hagymával, nyami.

Gondolom előre is le lehet sütni mondjuk belőle két tepsivel és a mélyhűtőben tárolni 2-esével és így egy hétre elosztva felhasználni, előző este kivenni a mélyhűtőből és úgy csomagolni reggel belőle szendvicset. De más péksütiből is készíthető, házi szendvics, ami a büfékben árazott 250-350 Ft feléért, negyedéért előállítható otthon, és már megint spóroltunk.

Amit a férj reggelijén spórolunk az mehet a körfűrészasztal alapba, mert az a vágyálma. Hogy mit fog vele fűrészelni? Az rejtély, de ha annyira szeretné! :)) Majd kitalálok neki pár DIY feladatot :) Hogy fog nekem örülni, de hát azon is lehet spórolni:)

Most már csak az ebédjét kéne megreformálni, mert a menü 300 Ft, így támogatja a cég az étkezést, viszont nem mindig eszik menüt és akkor 600 Ft-ot is fizet egy ebédre. Most próbálom rászedni, hogy szerezze meg a heti menüt, nézzük meg, hogy mit nem akar belőle megenni és a kieső napokra én csomagolnék neki, de ez a jövő zenéje..

Ti csomagoltok magatoknak reggelit? Ebédet?

8 megjegyzés:

  1. Reggelizni otthon szoktam, de ebédet általában hozok magammal. Nálunk is van menza, eddig kaptunk csak oda szóló kártyát, amivel havi X összegig tudtuk finanszírozni az ebédet. Most meg várjuk a SZÉP kártyát...

    A jó kis penészes sajton azért megakadt a szemem... Ha a külseje penészes, akkor állítólag már a belseje is tele van toxinnal. Érdemes utánanézni, bár ha semmi bajotok nem lett a bagettől, akkor nem okozhat galibát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fehér kéreg volt rajta, de penész csak egy kis helyen, de jól átsütöttem. Különben én még anno a gimiben dolgoztam a sajtgyárban, akkor az volt a divat, hogy nyáron egy hetet gyárban vagy akárhol töltöttünk és azóta nem eszem Camping sajtot, na! :)

      Törlés
  2. Elsőre azt hittem, hogy megint egy rugóra jár az agyunk! :) Épp most délután kerestem rá a házi joghurtra, ugyanis hó vége felé nem sok pénzünk van, és a fiaim joghurtot ennének. Házi tejünk van dögivel - anyós jó helyen dolgozik, úgyhogy ezt találtam:

    http://www.csaladesegeszseg.hu/egeszsegmegorzes-2/receptek/joghurt-keszitese-hazilag/

    Érdemes megnézni! Még többet is spórolhatsz vele!

    Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De azért ízesítésnek megteszi a házi lekvár is ;) Sőt sokkal finomabb lesz :)) Köszi a joghurt receptet meg is nézem!

      Törlés
  3. Ja, a sajttal én is szoktam tenni! Semmi gond sincs vele! :) Csak nem szoktam nagydobra verni! :DDD

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Én is csak a saját joghurtot adom a gyerekeknek. Valóban nagyon egyszerű csinálni. Én a leolcsóbb Reálban kapható (saját márkás)natúr joghurttal szoktam beoltani a tejet. Elviekben utána már a maradékból tudsz újat csinálni. No, erre még nem került sor sosem, mert annyira finom és lágy a joghurt, hogy baromi hamar elfogy. Ugyanígy a mascarpone krémet is csinálni fogom, mert azt megfizetni nem lehet.

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Az én házi joghurtomhoz 1 liter zsírosabb bolti tejet felforralok, ha kézmelegre hűl, hozzáadok kb 1 dl szintén langyos bolti natúr, élőflórás joghurtot, majd alaposan elkeverem. Ezután 6-8 óráig meleg helyre teszem, és kész. Be a hűtőbe, egy hétig nincs semmi baja.
    Legközelebb már a saját joghurtomat használom fel az újabb adag házi joghurthoz.
    Ennyi. Tudom mi van benne.
    Köszönöm a lekváros joghurtos ötletet!
    Üdv, Gabi

    VálaszTörlés