2012. április 5., csütörtök

Utsó ötletek húsvétra, avagy mire jó a használt fólia, vagy az üres zsepis doboz és a vécépapír guriga

Saját kezüleg
A sváb vér csak izzik valahol bennem, mert sütés után az alufóliákat, mint anyósom (ő 100%-ban sváb) összehajtogatom és elteszem, de hogy minek? 
Most már tudom!!! Dettó a kiürült zsepis dobozok! (Tudom nem gazdaságos, de a gyerekek így maguknak tudják adagolni és kifújni egyedül az orrukat, főleg a 2 és fél éves). Éljen, férj kidobta az összeset, máskor valami rejtekhelyet keresek nekik, így aztán az aldiban vett színes papírokból alkottam meg a tojás füzéreket és a tojásfa díszítő elemeit.

Az angol Usborne könyvkiadónak szuper kézműves cuccai vannak (sajnos csak angolul), köztük ez is és innen szedtem az ötletet, amivel már készen is van a húsvéti dekoráció. 

1. alufóliából készült csirke és színes tojás

Használt alufóliából készült csirke
Ehhez kell:

  • 6 csík alufólia, ami 45 centi hosszú 10 centi széles, vagy annyi amennyi nektek megfelel, 
  • egy kis selyemszalag,
  • dekupázs ragasztó,
  • papírzsepi
  • tempera,
  • dekorgumi - vagy kartonpapír a szárnyaknak és a csőrnek
Pár sütés alatt összegyűlik a hozzávaló, már ha félretettük. Aztán egy csík közebére celluxszal beragasztjuk a selyemszalagot, majd össze gyúrjuk az alufóliát és újabb és újabb csíkokat dolgozunk rá. Ha kész van a tojásforma, akkor dekupázs ragasztóval jöhet rá egy réteg papírzsepi ( 3 rétegeset szétszedjük lapjaira). Aztán hagyom megszáradni. Jöhet rá a festék, de akár tojást is lehet festeni belőle, nem csak csibét. Kivágtam a szárnyait és a csőrét és megfestettem a szemeit. Fincsi technokol rapiddal (mintha gyerek lennék) felragasztottam őket!


2. (papírzsepis dobozból)mintás kartonból készült tojás füzér: 

Tojásfüzér, de csináltam
egyesben is.
  • egyen mintájú, vagy más más mintájú kartonpapír
  • ragasztó
  • fonal
  • gyöngy


Három különböző  nagyságú tojás mintát készítettem nagy, közepes, kicsi.  4-4 darabot vágtam ki mindegyik mintából és aztán összeragasztottam őket. Egyiket alulról vágtam be középig, másikat felülről így csúsztattam őket egymásba 3d tojás lett :). Aztán felfűztem a gyöngyöket, a tojás oldalát beragasztóztam és a fonalt odaragasztottam, megint gyöngy, tojásragasztás, megint gyöngy, jön a legkisebb, megint gyöngy és már akasztottam is a csillárra.








3. a felhasznált tojást is össze lehet ragasztani és lehet belőle tojásfa dísz:

Újrahasznosított kettétört tojáshéj
Úgy törtem szét a tojásokat, hogy egy határozott mozdulattal rácsaptam késsel. Majd óvatosan kettéválasztottam, kimostam és hagytam megszáradni. Dekupázs ragasztót használtam, óvatosan összeillesztettem a törésnél a tojást és papírzsepi egy rétegeit összetépkedtem, ezekkel ragasztottam össze a tojásokat, a tojás többi részére is ragasztottam papírzsepit. Hagytam megszáradni. Temperával lefestettem egy színre, erre bármilyen minta jöhet, én flittereket ragasztottam rá, diszkó tojás lett. Aztán ragasztó pisztollyal ragasztottam rá szalagot, amivel megkötöttem és ment a barkára!


4. Valamint a neten keringet és más is elkészítette már a vécépapírból készült nyuszifigura, de Lili anyatárs elkészítette csirkének is, szuper lett!

Vécépapír gurigából
Hozzávalók:

  • 2 vécéguriga,
  • színes papír, de lehet szerintem festeni is!
  • 4 ragasztható szem, de mi régen üres gyógyszer tartókat használtunk
  • mintás papír füleknek
  • lábaknak dekorgumi, de ez is lehet papír



Lányom lózsaszín (2 és fél évesen nem tudja az r betűt kimondani), fiam természetesen zöld nyuszit kívánt. 
Be kell vallanom, hogy gyorsan megunták, úgyhogy én készítettem el helyettük. 
Gondoltam, hogy csinálok még csirkéket is, de nem volt kedvem! 

Az összes ötlet újrahasznosítható anyagokból van, remélem adtam még egy utolsó ötletet a húsvéti dekorációhoz, bár én nem vagyok nagy híve a mindent csicsásra díszítéshez.

Off: Azt vallom, most egy kicsit személyes leszek, hogy nem a lakásunkat kell felcicomázni, hanem a lelkünket, akinek a lelke sivár, annak a lakása lehet csillivillin feldíszítve az utolsó trend szerint, nem fog melegséget sugározni. Én a minimál híve vagyok, inkább legyen kevesebb, de az ünnepnek legyen értelme számunkra, hogy együtt vagyunk és szeretjük egymást.


Mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok! :)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a tojásfüzér! Mindig odavoltam ezekért a lógatós izékért:) Amúgy igazad van, a lelkünkben élő ünnep sokkal fontosabb, mint a dekorálás, de igenis segít a ráhangolódásban a lakás szépítgetése. Nekem biztosan:)

    VálaszTörlés